Caravana teatrală Shakespeare aduce capodoperele Bardului către toate comunitățile din România, democratizând cultura teatrală în orașe și sate!

Caravana teatrală Shakespeare aduce capodoperele Bardului către toate comunitățile din România, democratizând cultura teatrală în orașe și sate! Sursa poza si informatii: romania-insider.com

Caravana teatrală "Shakespeare – peste tot" reprezintă un proiect inovator al Festivalului Internațional Shakespeare din Craiova și al Fundației Shakespeare, destinat să aducă operele lui Shakespeare în fața publicului din întreaga Românie. Acest demers se adresează în special comunităților fără infrastructură teatrală, dorind nu doar să prezinte lucrările bardului, ci și să facă experiența teatrului mai accesibilă și mai relevantă pentru toți. Vlad Drăgulescu, președintele festivalului, explică importanța acestui proiect pentru public și organizatori.

Caravana a pornit în aprilie din Craiova, orașul din sudul României unde festivalul se desfășoară de peste 30 de ani. Organizat de Teatrul Național "Marin Sorescu", acesta atrage constant regizori și producții de top. Anul acesta, caravana va ajunge în 61 de comunități, transformând străzi, piețe și locuri neconvenționale în scene de teatru deschise tuturor. Această extindere reflectă dorința organizatorilor de a interacționa cu diverse tipuri de public și de a-și îmbunătăți înțelegerea culturii și nevoilor comunității.

"Acest mix de locații și audiențe ne permite să cunoaștem mai bine publicul și să înțelegem realitățile momentului. De aceea am început această caravană: să ajungem în diverse orașe și sate și să învățăm din reacțiile lor", explică Drăgulescu. Anul acesta, caravana s-a extins de la un camion și o echipă de trei persoane la trei camioane și zece membri de echipaj, datorită sprijinului sponsorilor. Ministerul Culturii a recunoscut importanța democratizării culturii, făcând-o accesibilă unui public mai larg, mai ales în zonele rurale.

Conform Barometrului de Consum Cultural din 2024, doar 7% dintre cei din mediul rural au participat la un spectacol de teatru în ultimele șase luni, în timp ce în orașele mari participarea este mult mai ridicată, ajungând la 23%. În următorii trei ani, caravana intenționează să ajungă în 600 de localități, coincizând și cu lucrările de renovare ale teatrului din Craiova.

Programul caravei include ateliere pentru copii și adolescenți, o selecție de sonete și comedia "Shakespeare Reduced". Atelierele oferă participanților o introducere ludică în opera lui Shakespeare, facilitată de costumele specifice epocii elisabetane. Această parte este urmată de o comedie interactivă care stimulează curiozitatea participanților să exploreze mai mult despre Shakespeare și epoca sa.

"Shakespeare Reduced", inspirată de "The Complete Wrks of Wllm Shkspr (Abridged)", condensează piesele bardului într-un format comic, ușor de digerat, ce încurajează publicul să caute mai multe informații acasă. Datorită constrângerilor bugetare, planurile pentru un al patrulea camion cu o galerie digitală de costume au fost amânate.

Caravana se înscrie într-un efort mai amplu de implicare a comunității manifestat de teatrul din Craiova. Festivalul din anii anteriori a inclus numeroase reprezentații în aer liber și spectacole realizate cu ajutorul publicului. Proiecte precum "Urban Reaction", începând din 2017, au implicat locuitorii orașului în producții teatrale, demontând percepția elitistă asociată teatrului.

"Shakespeare Hub", inaugurat în Craiova în ianuarie, servește ca un punct de întâlnire și bricolaj cultural în afara festivalului. Parteneriatul cu Shakespeare Birthplace Trust a oferit evenimente unice, precum o discuție cu Dame Judi Dench. Hub-ul sprijină și cercetarea, oferind acces la arhiva festivalului, punând în valoare influența Shakespeare asupra autorilor și traducătorilor din diverse țări.

Festivalurile și inițiativele culturale asemănătoare contribuie la apropierea oamenilor de teatru și la descoperirea dimensiunilor accesibile și participative ale acestei arte. Astfel, Shakespeare nu mai este doar o personalitate istorică, ci devine un instrument cultural care reunește comunități diverse prin pasiunea comună pentru povești și spectacole.


Radu Ene

Radu Ene are 36 de ani și este vocea principală din spatele azi în Craiova. Originar din cartierul 1 Mai și absolvent de Jurnalism la Universitatea din Craiova, Radu este cunoscut pentru stilul său direct, onest și conectat la realitatea orașului. Cu microfonul în mână și camera aproape, relatează zilnic din teren, fie că e vorba de știri locale, povești din comunitate sau interviuri cu oameni care schimbă orașul în bine. Crede că jurnalismul local trebuie să fie curajos, empatic și mereu aproape de oameni – iar pentru el, Craiova nu e doar un subiect, e acasă.

Știri Generale

Știri Generale
Aventură și distracție pentru copii cu ATV-uri la Motorush - O vară plină de adrenalină!
Bebeluș de un an din India își apără viața mușcând o cobră ce l-a atacat în curte
Casă istorică din Arad, destinată lui Ceaușescu, scoasă la vânzare pentru 2,4 milioane EUR - Oportunitate de investiție de lux în inima vestului României
Consultatii Rapide și Tehnologie de Vârf la Centrul Medical Speranţa din Craiova
Corpul de Control al Ministrului Transporturilor Analiżează Contractele și Sporurile
Craiova Investește 718.200 Euro pentru Achiziționarea Monumentului Istoric Casa Carianopol
Creșterea bogăției pe termen lung în România este modestă în comparație cu alte țări europene
Cum să găzduiești evenimente rafinate oriunde în București cu JW Marriott București Grand Hotel
David Popovici cucerește aurul la proba de 200m liber în Singapore, devansând rivalii din SUA și Japonia
Desființare Rețea de Trafic de Persoane cu 38 de Percheziții și Audieri Masive
Detalii despre Cutremurul din Rusia