Alfasigma extinde prezența în România cu un nou supliment pentru sănătatea vasculară și anunță planuri de investiții majore

Alfasigma extinde prezența în România cu un nou supliment pentru sănătatea vasculară și anunță planuri de investiții majore Sursa poza si informatii: romania-insider.com

Alfasigma, un renumit producător de medicamente cu prescripție, OTC-uri și suplimente din Bologna, Italia, a anunțat în cadrul unei conferințe de presă desfășurate joi, 12 iunie, la București, lansarea unui nou supliment alimentar, Vesvein Legs, destinat sănătății vasculare. În cadrul aceleiași conferințe, compania și-a exprimat intențiile de a face mai multe investiții în România.

Prezenta pe piața locală din 2007, Alfasigma vizează să își consolideze poziția pe piața farmaceutică românească, estimată la 8 miliarde de euro, prin lansări de noi produse, dezvoltarea portofoliului existent și creșterea echipei locale. Potrivit reprezentanților companiei, expansiunea este justificată de creșterea rapidă a categoriilor de suplimente alimentare și medicamente OTC în regiune.

„Oamenii sunt din ce în ce mai bine informați și preocupați de sănătatea proprie, iar în anii următori suplimentele vor avea un impact sistemic. O educație mai bună în ceea ce privește prevenția, alături de dezvoltarea suplimentelor, vor reduce costurile tratamentelor pentru bolile cronice și vor contribui la creșterea speranței de viață”, a declarat Iulia Ionescu, Country Manager, Alfasigma România.

În urma pandemiei, se observă o preocupare sporită pentru prevenție și un stil de viață sănătos. Suplimentele alimentare sunt foarte accesibile, indiferent de preț, acestea putând fi achiziționate fie pe bază de prescripție, fie la recomandarea simplă a medicilor sau farmaciștilor, sau chiar prin căutări online, reducând astfel birocrația.

Datele prezentate la conferință au evidențiat că piața de sănătate pentru consumatori din România a înregistrat o creștere de 22.3% a suplimentelor alimentare în 2024, ajungând la aproximativ 939 milioane de euro. Această creștere se aliniază cu tendințele globale de wellness, prevenție și auto-gestionare a sănătății, arătând însă promisiuni mai mari decât cele din Europa de Vest.

Aceste tendințe sunt susținute de un interes crescut pentru medicina personalizată și prevalența ridicată a afecțiunilor cronice, precum bolile venoase, care afectează 7 din 10 români, conform datelor publice.

Pentru a veni în sprijinul acestui segment de populație, Alfasigma România lansează Vesvein Legs, un produs fără prescripție medicală care vizează sănătatea sistemului venos periferic. Disponibil în farmacii de la 1 iulie, acest supliment este primul dintr-o serie de produse Alfasigma dedicate sănătății vasculare periferice. Gama va include suplimente, medicamente OTC și dispozitive medicale care susțin sănătatea picioarelor.

„Este primul produs nou din franciza vasculară și, în general, primul produs din Alfasigma din ultimii ani care este complet nou, proces pe care l-am început de la zero acum câțiva ani,” a explicat Valentina Vito, șefa departamentului de marketing global pentru franciza vasculară a Alfasigma.

În 2024, Alfasigma a raportat o cifră de afaceri internațională de 1,87 miliarde de euro, o creștere de 37% față de anul anterior, și un EBITDA ajustat de 427 milioane de euro (+23%). Performanța a fost impulsionată de vânzări puternice, achiziții strategice și diversificarea portofoliului, în special în categoriile de suplimente și OTC. Compania operează în peste 100 de țări, având mai mult de 3.800 de angajați la nivel mondial, două centre de cercetare și inovare și șase unități de producție.

La nivel local, în ultimii 5 ani, Alfasigma România și-a dublat aproape cifra de afaceri, ajungând la peste 92 de milioane de euro, consolidând astfel poziția României ca piață strategică în regiune. Deși mai puțin cunoscută de publicul larg, din cauza concentrării pe profesioniștii din domeniul medical, aproximativ jumătate de milion de români folosesc medicamente cu prescripție produse de companie, fără a lua în calcul suplimentele sau OTC-urile.

Filiala locală numără 107 angajați, cu o creștere prevăzută de 10% a personalului. Parte din obiectivele sale strategice, Alfasigma România intenționează să mărească investițiile cu 10-15% anual și se arată dispusă la extinderi prin parteneriate și o politică de fuziuni și achiziții.

„Nu există planuri concrete în acest moment, dar deschiderea companiei spre fuziuni și achiziții și extinderea prezenței sale, inclusiv prin parteneriate cu fabrici, este clară,” a încheiat Iulia Ionescu.


Radu Ene

Radu Ene are 36 de ani și este vocea principală din spatele azi în Craiova. Originar din cartierul 1 Mai și absolvent de Jurnalism la Universitatea din Craiova, Radu este cunoscut pentru stilul său direct, onest și conectat la realitatea orașului. Cu microfonul în mână și camera aproape, relatează zilnic din teren, fie că e vorba de știri locale, povești din comunitate sau interviuri cu oameni care schimbă orașul în bine. Crede că jurnalismul local trebuie să fie curajos, empatic și mereu aproape de oameni – iar pentru el, Craiova nu e doar un subiect, e acasă.