Alimentația, cosmeticele și produsele pentru copii conduc între achizițiile sustenabile, dar prețurile ridicate și lipsa informațiilor descurajează românii.

Alimentația, cosmeticele și produsele pentru copii conduc între achizițiile sustenabile, dar prețurile ridicate și lipsa informațiilor descurajează românii.

Sursa poza si informatii: romania-insider.com

Prețurile ridicate și lipsa de informații descurajează achizițiile sustenabile

Un nou studiu realizat de CENTRUL DE ECONOMIE ȘI SOCIETATE BUCUREȘTI (CES București) relevă că mai mult de jumătate dintre români (52%) spun că adoptă un comportament sustenabil în viața de zi cu zi, iar 53% afirmă că achiziționează frecvent produse sustenabile. Totuși, prețurile ridicate și lipsa de informații rămân bariere semnificative care descurajează aceste achiziții.

Produsele Sustenabile Cele mai Râvnite

În ceea ce privește preferințele de cumpărare, produsele alimentare ocupa primul loc, fiind menționate de aproape 6 din 10 respondenți. Următoarele pe listă sunt produsele cosmetice și de îngrijire personală (30%), articolele pentru copii (28%), electrocasnicele și electronicele (26%), urmate de îmbrăcăminte și încălțăminte (16%).

Chiar dacă există un interes crescut pentru produse sustenabile, obstacolele principale rămân costurile ridicate, menționate de 42% din respondenți, și lipsa de informații, subliniată de 28%.

Diferența dintre Intenție și Comportament

Studiul scoate în evidență o discrepanță evidentă între intențiile declarate și comportamentul real al consumatorilor. Deși conceptul de sustenabilitate are o mare valoare socială și un potențial de creștere semnificativ în România, este necesară o abordare integrată. Aceasta ar trebui să vizeze educarea consumatorilor și îmbunătățirea ofertei de produse sustenabile la prețuri competitive.

Percepția asupra Sustenabilității

Majoritatea românilor asociază sustenabilitatea cu reciclarea. Peste 36% dintre participanți au menționat că sustenabilitatea înseamnă reciclarea și conservarea resurselor naturale, în timp ce 31% o asociază cu un set de comportamente menite să reducă impactul negativ asupra mediului, comunității sau societății.

Aprecierea Acțiunilor Responsabile ale Corporațiilor

Responsabilitatea corporată câștigă teren printre factorii importanți pentru consumatori. Potrivit studiului CES, 60% dintre români cred că sectorul privat ar trebui să se implice în protejarea mediului, 26% în sprijinirea producătorilor locali, 23% în utilizarea responsabilă a resurselor, iar 21% în proiecte de responsabilitate socială care sprijină comunitățile.

Cu toate acestea, comunicarea existentă din partea companiilor privind problemele de sustenabilitate nu-i convinge pe români, doar 16% o evaluează ca fiind „bună”, iar 24% o consideră „foarte bună și clară”.

Potențialul de Dezvoltare al Pieței de Produse și Servicii Sustenabile

Chiar dacă o mare parte dintre români își manifestă dorința de a adopta comportamente sustenabile, multe persoane sunt descurajate din cauza prețurilor ridicate și a lipsei de informații sau a disponibilității reduse a produselor sustenabile pe piața locală. Sustenabilitatea are astfel un potențial mare de dorință socială și de creștere în România, necesitând totuși o abordare integrată care să se concentreze atât pe educația consumatorilor, cât și pe îmbunătățirea gamei de produse sustenabile disponibile la prețuri competitive.

Concluziile studiului vor fi discutate la Conferința CES ESG 2025, organizată de CES București pe 18 septembrie, la Palatul Parlamentului. Evenimentul va evidenția soluții prin care sectorul privat poate răspunde mai eficient așteptărilor consumatorilor și poate contribui la accelerarea tranziției către o economie circulară.

Studiul a fost realizat de CES București prin colaborarea cu CURS (Centrul de Sociologie Urbană și Regională) la nivel național, între 18 și 30 noiembrie 2024, pe un eșantion de 1.067 de persoane, cu o marjă de eroare maximă de +/- 3% la un nivel de încredere de 95%.


Radu Ene

Radu Ene are 36 de ani și este vocea principală din spatele azi în Craiova. Originar din cartierul 1 Mai și absolvent de Jurnalism la Universitatea din Craiova, Radu este cunoscut pentru stilul său direct, onest și conectat la realitatea orașului. Cu microfonul în mână și camera aproape, relatează zilnic din teren, fie că e vorba de știri locale, povești din comunitate sau interviuri cu oameni care schimbă orașul în bine. Crede că jurnalismul local trebuie să fie curajos, empatic și mereu aproape de oameni – iar pentru el, Craiova nu e doar un subiect, e acasă.

Știri Generale

Știri Generale
Amintiri, Lecturi, Reflecții la Biblioteca Aman, 18 Septembrie
ANAF Concluzionează Investigarea Finanțării Campaniei lui Călin Georgescu, Trimite Rezultatele la Autorități
ANAF Îi Dă Ultimatum lui Klaus Iohannis pentru Predarea Casei din Sibiu Pierdute în Justiție
Atracții inedite pentru turiști, până în 2029!
Călin Georgescu, fost candidat prezidențial, judecat pentru complicitate la tentativă de lovitură de stat și implicare rusă în alegerile din 2024 în România
Călin Georgescu și Involvementul său În Tentativa de Puci din Decembrie 2024
Care sunt Opțiunile de Ameliorare?
Cazul lui Călin Georgescu și Legăturile Hibride ale lui Horațiu Potra, Cel Mai Grav în 35 de Ani, Afirmă Procurorul General
Cine va fi responsabil pentru deszăpezirea în Craiova această iarnă?
Consorțiul românesc condus de certSIGN sprijină ENISA în întărirea securității cibernetice a României conform Directivei NIS2, cu un buget de 900.000 euro.
Decesul lui Robert Redford, Icon al Cinematografiei și Fondator al Sundance, la 89 de Ani