Autonom — Lider în Mobilitate și Filosofie Stoică în România! Află Povestea Noastră în Cifra de Afaceri și Inovație!
Sursa poza si informatii: romania-insider.com
Autonom este una dintre cele 15 companii selectate în programul BVB Arena, un proiect de prestigiu al Bursei de Valori București, dedicat sprijinirii și promovării mediului antreprenorial românesc. Programul urmărește să identifice și să promoveze companii românești cu un mare potențial de creștere și care au șanse mari să devină jucători influenți în economia locală și regională.
Povestea Autonom a început în 2006 la Piatra-Neamț, în Nord-Estul României. Dezvoltarea sa a fost una sănătoasă, etapă cu etapă, cu mult optimism și încredere în viitor. Pe parcursul celor 19 ani de activitate, Autonom a devenit un lider în furnizarea de servicii integrate de mobilitate în România, gestionând o flotă de peste 16.000 de mașini.
„Ideea de a fonda această companie mi-a venit în Statele Unite. Am decis s-o testez în România și am fost surprins de cât de repede a fost validată de piață,” povestește Marius Ștefan, Co-fondator & CEO al Autonom.
Compania și-a început activitatea oferindu-le servicii de închiriere auto românilor care se întorceau din diaspora. În prezent, Autonom este unul dintre primii cinci jucători din România în operare leasing-ului operațional și al închirierilor auto. Compania operează cea mai extinsă rețea de mobilitate din țară, fiind prezentă în peste 30 de orașe din România și Ungaria. Oferta sa include o gamă variată de soluții moderne de transport și finanțare, precum: închirierea pe termen scurt și mediu, leasingul operațional, transferuri cu șofer, închirierea temporară de flote și servicii de management, asistență rutieră, spălătorii auto și închirierea de echipamente.
De la înființarea sa, grupul Autonom a înregistrat o creștere anuală de două cifre, atingând o cifră de afaceri de aproximativ 147 milioane de euro în 2023. Echipa lor numără în prezent peste 600 de angajați, împărțiți în toate diviziile,” adaugă Dan Ștefan, Co-fondator Autonom.
Identitatea companiei
Autonom este un exemplu de afacere 100% românească ce a crescut progresiv și organic pe piața locală, constituindu-și o cultură organizațională de succes, bazată pe învățare continuă, autonomie și un impact pozitiv în comunitate. Încă de la început, Autonom s-a angajat să sprijine clienții, să găsească soluții la problemele lor, să-și asume riscuri și să ofere servicii cu respect și zâmbetul pe buze.
„În ultimii 7 ani, am fost extrem de activi pe piața de fuziuni, investind în companii din diverse sectoare, cum ar fi finanțe, asigurări, tehnologie și mobilitate,” explică Marius Ștefan.
Adesea, în momentele dificile, deciziile lor au fost călăuzite de valorile fundamentale inspirate din filosofia stoică.
„Stoicii ne învață să ne concentrăm pe ceea ce putem controla – rațiunea, acțiunile și principiile noastre – abordând fiecare decizie cu calm și claritate, fără a fi copleșiți de circumstanțe externe. Filosofia stoică subliniază faptul că adevărata putere constă în a rămâne fidel principiilor tale, indiferent de provocări. Această abordare ne-a ghidat și ne-a ajutat să depășim momente dificile cu integritate, curaj și un profund simț al responsabilității față de echipă, clienți și comunitate," spune Dan Ștefan.
Planuri pentru viitor
Obiectivele viitoare ale Autonom reflectă un angajament constant pentru creștere sustenabilă și inovație. Pe termen mediu și lung, fondatorii continuă să pună accent pe consolidare și dezvoltare în piețele unde compania activează - leasing operațional și închirieri auto - valorificând sinergiile și oferind soluții inovatoare.
„Pe termen scurt, ne concentrăm pe extinderea liniilor noastre de afaceri și introducerea de noi servicii complementare pentru a diversifica portofoliul Autonom. Scopul nostru este să oferim soluții integrate, adaptate nevoilor în continuă schimbare ale clienților noștri,” afirmă Marius Ștefan.
„Pe termen lung, viziunea noastră este să dezvoltăm un hub pentru soluții de mobilitate și creștere a afacerilor care să devină un reper în industria noastră. Dorim să fim o companie aflată într-o continuă învățare, un model autentic de afacere responsabilă, capabilă să genereze un impact pozitiv în societate și asupra mediului,” adaugă Dan Ștefan.
Povestea completă a companiei poate fi găsită în broșura BVB Arena 2024, care cuprinde poveștile celor 15 companii finaliste selectate anul trecut în program. O nouă ediție a programului BVB Arena a început în aprilie. Mai multe detalii despre program și broșura BVB Arena 2024 sunt disponibile aici.