Ce Produse Fură Cel Mai Des Hoții

Ce Produse Fură Cel Mai Des Hoții Sursa poza si informatii: gds.ro

În Germania, furturile din magazine au atins un nivel record, cu pierderi de inventar estimate la 4,95 miliarde de euro în 2024, în creștere cu 3% față de anul anterior. Această sumă reprezintă cea mai mare valoare înregistrată vreodată, conform unei cercetări a Institutului din Koln, citată de Bloomberg. Creșterea semnificativă a fost determinată în mare parte de un avans al furturilor organizate.

În ultimele luni, comerțul din Germania s-a confruntat cu o creștere semnificativă a furturilor din magazine, hoții devenind din ce în ce mai profesioniști și organizați. Parfumurile, sticlele de băutură și hainele dispar în mod regulat din supermarketuri, magazine universale și buticuri, motiv pentru care comercianții sunt disperați. În multe cazuri, hoții revin în mod repetat, iar interdicțiile de acces par a fi ineficiente.

Conform Ministerului de Interne, anul trecut s-au înregistrat 47.052 de cazuri de furt din magazine, cel mai mare număr din 2005, cu o creștere de aproape un sfert (24,4%) față de anul precedent. În timpul pandemiei de COVID-19, numărul furturilor a scăzut semnificativ datorită închiderilor magazinelor, însă odată cu redeschiderea acestora, furturile au revenit la cote alarmante.

Numărul real de furturi este probabil mult mai mare decât cel raportat. EHI Retail Institute estimează că mai puțin de două procente dintre cazurile reale sunt raportate. Cu toate acestea, majoritatea furturilor raportate sunt soluționate, cu o rată de rezolvare de 90,1% în 2023, conform datelor Ministerului de Interne.

În 2023, pierderile cauzate de furturile din magazine au fost estimate la 2,8 miliarde de euro la nivel național, afectând în special comerțul cu alimente, îmbrăcăminte și produse de droguerie. În Baden-Württemberg, Ministerul de Interne a raportat pierderi de 5.770.252 euro, o creștere de 28% față de anul anterior.

Comercianții investesc în detectivi de magazin, supraveghere video, securizarea mărfurilor și uneori chiar agenți de securitate, însă aceste măsuri sunt costisitoare și nu reușesc întotdeauna să descurajeze hoții. „Hoții sunt prinși, li se interzice accesul, dar revin curând și fură din nou”, spune Swen Rubel, directorul general al Asociației Comercianților din Nordbaden.

Hoții sunt din ce în ce mai bine organizați. În cazurile de furturi minore, trei din patru hoți acționează singuri. În cazurile mai grave, aproape jumătate din hoți acționează în grupuri. În 2023, poliția a identificat 35.604 suspecți, dintre care fiecare al cincilea era recidivist. 46% dintre hoți aveau cetățenie germană, 8,3% fiind români și 7,6% ucraineni.

Deși numărul copiilor și adolescenților suspecți de furturi minore a scăzut, în cazurile grave, numărul acestora a crescut semnificativ între 2005 și 2023. „Bandele de hoți folosesc tot mai des copii și adolescenți”, afirmă Nico Weinmann, deputat al FDP.

Hoții acționează de obicei în trei etape: identificarea mărfurilor valoroase, eliminarea sistemelor de securitate și furtul propriu-zis realizat de tineri rapizi. Alte grupuri folosesc complici pentru a distrage personalul magazinului. Furturile afectează toate sectoarele comerciale, dar în special supermarketurile și drogheriile. Cele mai furate produse sunt cosmeticele, alimentele, băuturile alcoolice, dulciurile și articolele de îngrijire personală.

Ministerul de Interne atribuie creșterea furturilor resurselor limitate de la începutul anului trecut, inflației și dificultăților financiare ale unor grupuri de populație. De asemenea, lipsa de personal în comerț îngreunează supravegherea magazinelor.

Ministerul de Interne consideră că pedepsele actuale sunt adecvate. „Cadrele legale permit sancționarea eficientă a furturilor”, afirmă reprezentanții ministerului. Comercianții solicită aplicarea mai eficientă a legii și folosirea procedurilor rapide pentru a da un semnal clar. „Statul de drept trebuie să preia controlul și să aplice sancțiuni rapide și severe pentru furturile din magazine”, a spus Sabine Hagmann, directorul general al Asociației Comercianților din Baden-Württemberg. Totodată, ea subliniază necesitatea întăririi resurselor umane ale poliției, parchetelor și instanțelor.


Radu Ene

Radu Ene are 36 de ani și este vocea principală din spatele azi în Craiova. Originar din cartierul 1 Mai și absolvent de Jurnalism la Universitatea din Craiova, Radu este cunoscut pentru stilul său direct, onest și conectat la realitatea orașului. Cu microfonul în mână și camera aproape, relatează zilnic din teren, fie că e vorba de știri locale, povești din comunitate sau interviuri cu oameni care schimbă orașul în bine. Crede că jurnalismul local trebuie să fie curajos, empatic și mereu aproape de oameni – iar pentru el, Craiova nu e doar un subiect, e acasă.