CNA România interzice celebrităților să apară în reclamele pentru jocuri de noroc - Noi reguli în vigoare din 26 iunie

CNA România interzice celebrităților să apară în reclamele pentru jocuri de noroc - Noi reguli în vigoare din 26 iunie Sursa poza si informatii: romania-insider.com

CNA interzice celebrităților să apară în reclame la jocuri de noroc

Decizia recentă a Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) din România a interzis utilizarea celebrităților în publicitatea pentru jocurile de noroc pe TV, radio și online. Adoptată în cadrul unei sesiuni publice pe 26 iunie, această măsură își propune să reducă influența vedetelor asupra promovării jocurilor de noroc.

Noua reglementare face parte din modificările aduse Codului de Reglementare Audiovizuală, un set legislativ secundar al CNA. Conform Articolului 110, alineatul 7 din codul votat recent, este interzisă difuzarea reclamelor la jocuri de noroc în care apar persoane publice, culturale, științifice, sportive sau alte personalități recunoscute online care ar putea încuraja participarea la aceste jocuri. Această prevedere va deveni obligatorie după 90 de zile de la intrarea în vigoare a codului.

Mai multe amendamente au fost propuse de diverse instituții și companii de jocuri de noroc, care încercau să împiedice implementarea acestei reguli. Printre contestatari s-a numărat și Winbet, care a solicitat CNA să permită utilizarea celebrităților în campanii de responsabilitate socială. Federația Română de Fotbal a propus ca personalitățile să fie permise în campaniile de conștientizare sau de responsabilitate socială. Alți actori importanți, precum Kaizergaming, Federația Organizatorilor de Jocuri de Noroc și Biroul Român pentru Audit Transmedia, au cerut eliminarea articolului respectiv. Cu toate acestea, toate amendamentele au fost respinse unanim.

Printre personalitățile celebre care au apărut în reclame sponsorizate de industria jocurilor de noroc se numără foști mari fotbaliști sau antrenori ca Răzvan Raț, Cristi Pulhac, Adrian Mutu, Dan Petrescu, Ilie Dumitrescu, Ioan Andone și Florin Răducioiu. Inclusiv legendarul tenismen Ilie Năstase, precum și staruri pop ca Antonia, Lora și Alex Velea și-au asociat imaginea cu astfel de campanii.

Un alt articol nou introdus în Codul Audiovizual prevede ca serviciile media audiovizuale la cerere să respecte legislația privind protecția minorilor în campaniile asociate jocurilor de noroc.

Recent, organizația Salvați Copiii România a lansat o serie de campanii care atrag atenția asupra vedetelor din România care apar în reclame la jocuri de noroc. Campania, denumită "No Stars", pune accentul pe promovarea tinerilor sportivi, care nu sunt implicați în astfel de reclame.

Resurse foto: Atcharapun Samorn | Dreamstime.com


Radu Ene

Radu Ene are 36 de ani și este vocea principală din spatele azi în Craiova. Originar din cartierul 1 Mai și absolvent de Jurnalism la Universitatea din Craiova, Radu este cunoscut pentru stilul său direct, onest și conectat la realitatea orașului. Cu microfonul în mână și camera aproape, relatează zilnic din teren, fie că e vorba de știri locale, povești din comunitate sau interviuri cu oameni care schimbă orașul în bine. Crede că jurnalismul local trebuie să fie curajos, empatic și mereu aproape de oameni – iar pentru el, Craiova nu e doar un subiect, e acasă.