Dealeri auto din România, îngrijorați de suspendarea programului Rabla 2025 pe fondul deficitului bugetar îngrijorător. liệu cóUSP yêu cầu người dùng xử lý cài đặt aung viên trình sửa sổ đăng ký

Dealeri auto din România, îngrijorați de suspendarea programului Rabla 2025 pe fondul deficitului bugetar îngrijorător. liệu cóUSP yêu cầu người dùng xử lý cài đặt aung viên trình sửa sổ đăng ký Sursa poza si informatii: romania-insider.com

Dealerii auto din România își exprimă îngrijorarea cu privire la suspendarea programului de casare pe fondul deficitului bugetar

Dealerii auto din România sunt alarmați după ce Guvernul a decis suspendarea principalului său program de stimulente financiare pentru casare, programat să se desfășoare până în 2025, invocând constrângeri fiscale. Asociația Importatorilor și Distribuitorilor de Motociclete din România (AIDMM) și Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) au criticat decizia, descriind-o drept una politică care amenință stabilitatea industriei și încrederea publicului.

Deși măsura vine într-un moment de deficit bugetar în creștere, se zărește totuși și o rază de speranță: datorită cifrei de afaceri a dealerilor auto, deficitul comercial al țării ar putea să se micșoreze.

Suspendarea afectează programele Rabla Clasic și Rabla Plus, inițiative esențiale care au sprijinit achiziționarea vehiculelor cu emisii reduse prin subvenții și stimulente de casare. Decizia vine după ce anterior au avut loc proteste din partea producătorilor individuali de energie electrică, cunoscuți sub numele de prosumeri, care s-au plâns de întârzieri în primirea subvențiilor pentru panourile fotovoltaice. Aceste inițiative fac parte dintr-un pachet mai larg de subvenții verzi, destinat atât gospodăriilor, cât și companiilor, afectate de tranziția energetică.

Guvernul nu a precizat dacă programul de casare sau subvențiile pentru panourile fotovoltaice vor fi anulate definitiv sau dacă vor fi reluate mai târziu în cursul anului.

Criticii susțin că, deși subvențiile verzi sunt benefice pentru beneficiari, acestea riscă să destabilizeze dinamica pieței. În condițiile unei economii deja fragile, incertitudinea creată de astfel de decizii poate avea efecte negative asupra planurilor de investiții și dezvoltării durabile.

Pe lângă impactul imediat asupra industriei auto, aceste măsuri ridică și întrebări mai ample cu privire la angajamentul României de a îndeplini obiectivele sale de mediu și de a sprijini tranziția către o economie mai verde. În timp ce guvernanții caută să echilibreze bugetul, rămâne de văzut cum vor afecta aceste decizii viitorul peisaj industrial și comercial al României.

Foto: Cateyeperspective/ Dreamstime

iulian@romania-insider.com


Radu Ene

Radu Ene are 36 de ani și este vocea principală din spatele azi în Craiova. Originar din cartierul 1 Mai și absolvent de Jurnalism la Universitatea din Craiova, Radu este cunoscut pentru stilul său direct, onest și conectat la realitatea orașului. Cu microfonul în mână și camera aproape, relatează zilnic din teren, fie că e vorba de știri locale, povești din comunitate sau interviuri cu oameni care schimbă orașul în bine. Crede că jurnalismul local trebuie să fie curajos, empatic și mereu aproape de oameni – iar pentru el, Craiova nu e doar un subiect, e acasă.