Doar 8% din vehicule rămân pe piața locală românească, potrivit datelor Renault Group România.

Doar 8% din vehicule rămân pe piața locală românească, potrivit datelor Renault Group România. Sursa poza si informatii: romania-insider.com

Dacia Exportă Peste 92% Din Producția Sa, Doar 8% Rămâne în România

Cea mai mare parte a vehiculelor produse de Dacia pleacă peste hotare, doar un procentaj mic rămânând pe piața autohtonă. Cristian Nevzoreanu, director executiv al Public Affairs la Renault Group România, a declarat într-o conferință de specialitate pe 26 mai, conform Economedia.ro, că mai mult de 92% din producția companiei este destinată exportului, iar doar 8% este păstrată pentru piața internă. Oficialii companiei susțin că există oportunități de îmbunătățire a sprijinului acordat sectorului auto din România.

Nevzoreanu a subliniat și provocările pieței auto interne, menționând că pentru fiecare mașină nouă vândută în țară, sunt aduse trei autoturisme second-hand, dintre care aproximativ 80% au peste opt ani vechime și ar trebui casate. Acest decalaj complex între producție și vânzare locală este accentuat de preferința pentru modele mai vechi din import.

Deși numărul vehiculelor produse în țară a scăzut ușor, uzinele Dacia s-au orientat către modele mai complexe, moderne și cu valoare adăugată mai mare. Potrivit Profit.ro, anul precedent a adus o creștere a veniturilor Dacia din vânzările de vehicule și componente auto, chiar dacă producția per ansamblu a cunoscut un mic declin.

În ciuda unei reduceri de 4% a numărului de mașini produse și vândute, de la 322.071 de unități în 2023 la 309.248 în 2024, profitul companiei a înregistrat o creștere de 7,6% față de anul anterior, atingând 569 milioane RON (echivalentul a 114 milioane EUR). În plus, uzina a fabricat 409.666 de șasiuri, cu aproape 20.000 mai puține față de anul anterior, destinate altor fabrici Renault din întreaga lume.

O schimbare semnificativă în activitatea uzinei este încetarea producției de motoare, aceste activități fiind preluate la mijlocul anului 2023 de nou-înființata companie, Horse România. Aceasta modificare reflectă o realiniere strategică a activităților de producție în cadrul grupului Renault.

În ciuda acestor provocări și ajustări, Dacia continuă să fie un pion central al industriei auto românești, iar sprijinirea mai intensă a sectorului local ar putea conduce nu doar la o întărire a pieței interne, dar și la o creștere economică semnificativă.

Foto sursă: Vanderwolfimages/Dreamstime.com


Radu Ene

Radu Ene are 36 de ani și este vocea principală din spatele azi în Craiova. Originar din cartierul 1 Mai și absolvent de Jurnalism la Universitatea din Craiova, Radu este cunoscut pentru stilul său direct, onest și conectat la realitatea orașului. Cu microfonul în mână și camera aproape, relatează zilnic din teren, fie că e vorba de știri locale, povești din comunitate sau interviuri cu oameni care schimbă orașul în bine. Crede că jurnalismul local trebuie să fie curajos, empatic și mereu aproape de oameni – iar pentru el, Craiova nu e doar un subiect, e acasă.

Știri Generale

Știri Generale
Aproape 60% dintre români nu își pot permite o vacanță de o săptămână, dezvăluie datele Eurostat pentru 2024
Art Safari București încurajează vizitatorii să redescopere arta fără telefoane în #SăptămânaFărăTelefoane (17-20 iulie), vibrând cu operele fără ecrane.
avans real de doar 2.3% în mai, cea mai slabă evoluție din ultimii doi ani
Capitalizarea de piață a crescut de 21 de ori, depășind 1 miliard RON.
Cautarea unui nou Director General și schimbări semnificative în echipa de conducere pentru îmbunătățirea performanței operaționale.
Cea Mai Mare Rețea pentru Vehicule Electrice din România Lansată la Pitești!
Centrul de mentenanță Wizz Air din România se deschide la Aeroportul Internațional Băneasa București în 2025, marcând o expansiune strategică regională.
Compania de stat românească primește undă verde pentru achiziționarea principalului port al Moldovei, Giurgiulești.
Coordonatorul PNRR al Comisiei Europene poartă discuții cu oficialii români despre măsurile fiscale și revizuirea planului de redresare financiară.
creștere de 7.1% anual, cea mai puternică din ultimii trei ani
Deficitul de cont curent al României a crescut cu 43% în 12 luni până în mai 2025, atingând 9,5% din PIB, potrivit BNR.