Lanțul românesc de cafenele 5 to go își extinde prezența pe piața din Europa de Sud-Est, debutând în Bulgaria.
Sursa poza: romania-insider.com
Cu sprijinul fondurilor de investiții, Accession Capital Partners și Invenio Partners, devenite acționari majoritari la sfârșitul anului 2024, 5 to go se pregătește să cucerească piața din Europa de Sud-Est. Recent, lanțul de cafenele românesc și-a făcut intrarea și pe piața din Bulgaria, conform publicațiilor online Profit.ro și Economica.net.
Debutul pe piața bulgară
Extinderea în Bulgaria s-a realizat printr-un parteneriat strategic cu Minimart, o rețea locală de magazine de proximitate, ce deține momentan aproximativ 200 de puncte de vânzare și are ambițioase planuri de extindere. "Accesarea pieței de retail din Bulgaria prin parteneriatul cu Minimart deschide un nou capitol în strategia de extindere regională 5 to go și consolidează poziționarea brandului în Europa de Sud-Est. Ne propunem o evoluție semnificativă a segmentului de retail în următorii ani, atât la nivel național cât și internațional, bazându-ne pe avantajele unui portofoliu variat de produse, care a urcat rapid în topul preferințelor consumatorilor din România și care, în același timp, se aliniază cu tiparele de consum din Bulgaria și specificului Minimart.", a declarat Dumitru Iliescu, directorul general al 5 to go pe partea de retail.
Strategia de expansiune și modelul de franciză
În prezent, 5 to go operează deja două cafenele în Bulgaria, în Ruse, și se pregătește să lanseze conceptul de franciză pe acest teritoriu pentru a facilita atingerea obiectivului de 150 de cafenele deschise în următorii ani. Înființat în 2015, brandul 5 to go a depășit pragul de 600 de unități deschise, devenind astfel cel mai mare lanț de cafenele din Europa de Est și, de asemenea, cea mai accesată franciză din România. Ideea inovatoare a unui preț unic pentru toate produsele a fost inițiată de fondatorii Radu Savopol și Lucian Bădilă, redefinind astfel piața HoReCa din România.
Viitorul cafenelelor românești pe scena internațională
Obiectivul principal al 5 to go este să devină un jucător important pe scena cafenelelor din Europa de Sud-Est, bazându-se pe relațiile strategice și portofoliul divers de produse care continuă să atragă clienții. Aceasta este o mișcare strategică menită să întărească prezența românească pe piețele internaționale, adaptându-se în același timp la noi preferințe de consum și modele de afaceri, asemenea celor oferite de Minimart în Bulgaria.
Cu aceste planuri ambițioase și o viziune bine definită, lanțul românesc de cafenele se află pe un traseu sigur către expansiunea internațională, combinând inovația cu tradiția unor produse apreciate de consumatori.