Modernizare Majoră la Portul Bechet pentru Revigorarea Comerțului și Navigației

Modernizare Majoră la Portul Bechet pentru Revigorarea Comerțului și Navigației Sursa poza si informatii: stiricraiova.ro

Portul Bechet, situat pe malul stâng al Dunării, în județul Dolj, se află în fața unui proiect major de reabilitare și modernizare, menit să revitalizeze activitatea navală și comercială din zonă. Compania Națională „Administrația Porturilor Dunării Fluviale” (CN APDF SA) Giurgiu, care administrează portul, a finalizat studiul de fezabilitate pentru acest proiect, iar acum așteaptă obținerea avizelor de mediu necesare.

Detalii despre proiect

Studiul de fezabilitate, realizat de BCPC Biroul de Consultanță Proiectare în Construcții, a avut un cost de 361.250 lei. Deși proiectul este în faza de planificare, nu există încă informații despre sursa de finanțare pentru lucrările propriu-zise. Astfel, deocamdată, vorbim despre o reabilitare pe hârtie.

Portul Bechet este un port fluvial care permite acostarea barjelor de până la 2.000 de tone. În prezent, aici funcționează și Punctul de Trecere a Frontierei Bechet — Oreahovo, care asigură legătura cu Bulgaria. Modernizarea infrastructurii este esențială pentru relansarea activității de transport naval și pentru dezvoltarea traficului de mărfuri în port.

Necesitatea modernizării

Conform CN APDF SA Giurgiu, infrastructura actuală a portului prezintă semne de deteriorare din cauza modificărilor în configurația albiei și a exploatării intensive. Printre problemele identificate se numără instabilitatea și deteriorările construcțiilor hidrotehnice, precum și depunerile aluvionare importante în zona danelor de acostare. Aceste deficiențe afectează negativ desfășurarea activităților portuare și necesită intervenții urgente.

Planurile de reabilitare

Proiectul propune modernizarea frontului de acostare la Dunăre prin execuția unui cheu vertical. Astfel, frontul de acostare de 650 de metri va fi împărțit în cinci dane, fiecare cu o lungime recomandată de 130 de metri. Dana 1 va fi o dană plutitoare nouă de servitute, iar în spatele cheului nou (danale 2 — 6) vor fi amenajate platforme betonate, cu posibilitatea de amplasare a macaralelor portice tip Boca de 16 tone x 32 metri. De asemenea, se prevede reabilitarea rampei pentru navele RO-RO, care asigură legătura cu portul bulgăresc Oreahovo, și modernizarea drumurilor de acces, inclusiv a rampei punctului de trecere cu bacul.

Impactul asupra comunității locale

Reabilitarea și modernizarea portului Bechet vor avea un impact semnificativ asupra comunității locale și a economiei regionale. Relansarea activității portuare va contribui la dezvoltarea regională, va crea noi locuri de muncă și va stimula comerțul și transportul de mărfuri pe Dunăre. De asemenea, îmbunătățirea infrastructurii portuare va atrage noi investitori și va consolida poziția Portului Bechet ca nod important în rețeaua de transport fluvial a României.

În concluzie, proiectul de reabilitare și modernizare a Portului Bechet reprezintă un pas important în revitalizarea activității navale și comerciale din zonă, având potențialul de a aduce beneficii semnificative economiei locale și regionale.


Radu Ene

Radu Ene are 36 de ani și este vocea principală din spatele azi în Craiova. Originar din cartierul 1 Mai și absolvent de Jurnalism la Universitatea din Craiova, Radu este cunoscut pentru stilul său direct, onest și conectat la realitatea orașului. Cu microfonul în mână și camera aproape, relatează zilnic din teren, fie că e vorba de știri locale, povești din comunitate sau interviuri cu oameni care schimbă orașul în bine. Crede că jurnalismul local trebuie să fie curajos, empatic și mereu aproape de oameni – iar pentru el, Craiova nu e doar un subiect, e acasă.