Platforma România Atractivă înregistrează 280.000 de utilizatori activi într-un an, redefinind turismul cultural național
Sursa poza: romania-insider.com
În mai puțin de un an de la debutul său, platforma "România Atractivă" a reușit să marcheze realizări remarcabile în domeniul turismului cultural. Cu peste 280.000 de utilizatori activi și mai mult de 60.000 de descărcări ale aplicației mobile, aceasta devine a doua cea mai populară aplicație de turism din România, imediat după "Munții Noștri".
Inaugurat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) pe 15 mai 2024, proiectul cuprinde 12 rute culturale ce traversează țara, punând în legătură vizitatorii cu 275 de obiective culturale. Disponibilă atât pe un site web, cât și printr-o aplicație gratuită, platforma constituie parte dintr-un program național dedicat turismului cultural.
Răzvan Popescu, Secretar de Stat la MIPE, a subliniat impactul pozitiv al programului. „Acesta a ajutat la aducerea în prim-plan a unor povești mai puțin cunoscute, la conectarea oamenilor cu patrimoniul local și la prezentarea unor locuri ce spun fiecare câte o poveste unică”, a spus el. De asemenea, s-a discutat despre extinderea hărții culturale a României și despre integrarea continuă a instrumentelor digitale pentru îmbunătățirea experiențelor turistice.
Aplicația a captat un interes online semnificativ, atingând peste 12,4 milioane de persoane pe rețelele sociale. Aproape 6.000 de utilizatori au folosit funcția "Traseul Meu" pentru a crea liste personalizate de atracții, iar platforma a promovat peste 350 de evenimente culturale.
Printre cele mai populare rute se numără Traseul Castelurilor, Traseul Gastronomiei Tradiționale și Traseul Mănăstirilor din Moldova. Alte trasee notabile includ bisericile fortificate, forturile romane, satele tradiționale și peisajul cultural al Deltei Dunării.
Printre cele mai accesate atracții se numără Castelul Corvinilor, Castelul Apafi, Castelul Teleki și Castelul Beldy Ladislau din Budila. De asemenea, interesul gastronomic a fost captat de destinații precum "Flavors and Tastes of Dobrogea" și "Hercynian Cuisine".
Utilizatorii internaționali s-au arătat de asemenea interesați, cu un număr mare de vizitatori din Germania, Ungaria, Italia și Franța. La nivel național, cele mai active județe sunt București, Cluj și Timiș, urmate de Brașov, Iași, Prahova, Constanța, Bihor și Sibiu.
În prima sa săptămână, aplicația a ajuns pe locul trei la nivel național în categoria "Travel & Local" și a intrat în top 10 în mai multe țări europene, printre care Italia, Austria, Danemarca, Belgia, Bulgaria, Ungaria, Franța și Regatul Unit.
Cu un buget de peste 36 milioane RON, "România Atractivă" face parte din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), componenta Turism și Cultură, având ca obiectiv promovarea a 12 rute culturale și turistice naționale. Beneficiarii principali includ autoritățile locale, turiștii români și vizitatorii internaționali.
FOTO: România Atractivă