Strabag finalizează Podul Transilvania de 644 de metri, un proiect monumental de 40 milioane EUR în Satu Mare, România.

Strabag finalizează Podul Transilvania de 644 de metri, un proiect monumental de 40 milioane EUR în Satu Mare, România. Sursa poza si informatii: romania-insider.com

Satu Mare, România - Podul Transilvania, cea mai lungă punte hobanată din țară, a fost finalizat de Strabag România, după o investiție totală de aproape 200 de milioane RON, echivalentul a aproximativ 40 de milioane de euro. Acest proiect reprezintă cea mai amplă dezvoltare în domeniul infrastructurii din Satu Mare din ultimele patru decenii și unul dintre cele mai complexe din România.

Construcția podului peste Someș a început în mai 2020 și este construită pentru a rezista timp de 15 ani fără defecte majore. Cu un design de tip harpă, podul este sprijinit de două pyloni, fiecare cu o înălțime de 73 de metri, și 56 de cabluri din oțel de înaltă rezistență. Structura hobanată cântărește 227 de tone și este proiectată să suporte o încărcătură de peste 12.000 de tone.

Podul include patru benzi de circulație pentru vehicule, două trotuare pentru pietoni și o pistă pentru biciclete, facilitând accesul între zonele de nord și sud ale orașului Satu Mare. În plus, acest proiect de infrastructură modernă contribuie semnificativ la conectivitatea și economia orașului, oferind noi oportunități de dezvoltare.

Primarul din Satu Mare, Gábor Kereskényi, a subliniat importanța simbolică a acestui pod pentru comunitate: „Podul Transilvania înseamnă mult pentru Satu Mare. Nu este doar o construcție din beton, oțel și fier – este un nou simbol al orașului nostru, o minune inginerească și un punct de referință economic pentru întregul nostru oraș.”

Strabag, o companie cu o prezență solidă pe piața românească încă din 1991, și-a stabilit sediul central în București în 1994. Din acel moment, grupul s-a extins în toate regiunile majore ale României, operând în numeroase sectoare de construcții, inclusiv în infrastructura de transport, construcția de clădiri și inginerie civilă, dar și în proiecte de construcții ecologice. Anul 2024 a adus pentru Strabag România o creștere a comenzilor în așteptare cu 32%, ajungând la 653 de milioane de euro.

Podul Transilvania reprezintă un exemplu remarcabil de inovație și ingeniozitate românească, demonstrând capacitatea locală de a realiza proiecte de anvergură internațională. Datorită acestuia, Satu Mare se poate mândri acum cu un reper arhitectural și funcțional pe harta României și a Europei.

Pentru mai multe detalii, irina.marica@romania-insider.com

Surse foto: PR Strabag; credit: Mango Fresh and Creative


Radu Ene

Radu Ene are 36 de ani și este vocea principală din spatele azi în Craiova. Originar din cartierul 1 Mai și absolvent de Jurnalism la Universitatea din Craiova, Radu este cunoscut pentru stilul său direct, onest și conectat la realitatea orașului. Cu microfonul în mână și camera aproape, relatează zilnic din teren, fie că e vorba de știri locale, povești din comunitate sau interviuri cu oameni care schimbă orașul în bine. Crede că jurnalismul local trebuie să fie curajos, empatic și mereu aproape de oameni – iar pentru el, Craiova nu e doar un subiect, e acasă.

Știri Generale

Știri Generale
Aproape 60% dintre români nu își pot permite o vacanță de o săptămână, dezvăluie datele Eurostat pentru 2024
Art Safari București încurajează vizitatorii să redescopere arta fără telefoane în #SăptămânaFărăTelefoane (17-20 iulie), vibrând cu operele fără ecrane.
avans real de doar 2.3% în mai, cea mai slabă evoluție din ultimii doi ani
Capitalizarea de piață a crescut de 21 de ori, depășind 1 miliard RON.
Cautarea unui nou Director General și schimbări semnificative în echipa de conducere pentru îmbunătățirea performanței operaționale.
Cea Mai Mare Rețea pentru Vehicule Electrice din România Lansată la Pitești!
Centrul de mentenanță Wizz Air din România se deschide la Aeroportul Internațional Băneasa București în 2025, marcând o expansiune strategică regională.
Compania de stat românească primește undă verde pentru achiziționarea principalului port al Moldovei, Giurgiulești.
Coordonatorul PNRR al Comisiei Europene poartă discuții cu oficialii români despre măsurile fiscale și revizuirea planului de redresare financiară.
creștere de 7.1% anual, cea mai puternică din ultimii trei ani
Deficitul de cont curent al României a crescut cu 43% în 12 luni până în mai 2025, atingând 9,5% din PIB, potrivit BNR.